apo-blog

Οι γονείς σου σε έκαναν αυτό που είσαι, σωματικά, αλλά μπορείς να κάνεις ΕΣΥ τον εαυτό σου ό,τι θέλεις, διανοητικά.

Εσύ, όπως και κάθε άλλο ανθρώπινο πλάσμα, είσαι το άθροισμα δύο πραγμάτων: κληρονομικότητας και περιβάλλοντος.

Κληρονόμησες ορισμένα σωματικά γνωρίσματα από τους γονείς σου. Κληρονόμησες και άλλες τάσεις και γνωρίσματα από τους παππούδες σου και από τους γονείς σου.

Το μέγεθος του σώματός σου, το χρώμα των μαλλιών και των ματιών σου, η υφή της επιδερμίδας σου και ορισμένα άλλα σωματικά γνωρίσματα τέτοιου είδους, τα έχεις κληρονομήσει. Συνεπώς μεγάλο μέρος της σωματικής σου δομής είναι αποτέλεσμα αιτιών πέρα από τον έλεγχό σου.

Αυτά τα γνωρίσματα που σου δόθηκαν μέσω της φυσικής κληρονομικότητας είναι, στην πλειονότητά τους, γνωρίσματα που δεν μπορείς να μεταβάλλεις ιδιαίτερα.

Ωστόσο, υπάρχει ένα άλλο ζήτημα σε ό,τι αφορά τα γνωρίσματα που έχεις  αναπτύξει εξαιτίας της επιρροής του περιβάλλοντος, δηλαδή αυτού που αποκαλείται κοινωνική κληρονομικότητα. Μπορείς να αλλάξεις αυτά τα γνωρίσματα, εάν το επιθυμείς. Εκείνα φυσικά που ανέπτυξες πριν την ηλικία των δέκα ετών θα είναι πολύ δυσκολότερο να τροποποιηθούν, ή να αλλάξουν, επειδή είναι βαθιά ριζωμένα και θα βρεις ότι είναι δύσκολο να ασκήσεις επαρκή δύναμη θέλησης για να τα αλλάξεις.

Κάθε αισθητηριακή εντύπωση που φτάνει στον νου σου, από τη στιγμή της  γέννησής σου, μέσω και των πέντε αισθήσεων, αποτελεί μέρος της κοινωνικής κληρονομικότητάς σου. Τα τραγούδια που τραγουδάς, ή ακούς να τραγουδιούνται, τα ποιήματα που διαβάζεις, τα βιβλία που μελετάς, τα κηρύγματα που παρακολουθείς, τα θεάματα που βλέπεις, όλα αυτά αποτελούν μέρη της κοινωνικής σου κληρονομικότητας.

Πιθανώς οι πλέον επιδραστικές πηγές από τις οποίες απορροφάς τις τάσεις που αποτελούν την προσωπικότητά σου είναι οι εξής:

  • Πρώτον, οι διδαχές που λαμβάνεις στο σπίτι, από τους γονείς σου.
  • Δεύτερον, οι διδαχές της εκκλησίας, ή του κατηχητικού.
  • Τρίτον, οι διδαχές που έλαβες στο ιδιωτικό ή το δημόσιο σχολείο.
  • Τέταρτον, οι καθημερινές εφημερίδες, τα μηνιαία περιοδικά και τα άλλα αναγνώσματα.

Πιστεύεις αυτό που πιστεύεις, σχετικά με οποιοδήποτε θέμα, ως αποτέλεσμα των αισθητηριακών σου εντυπώσεων που έφτασαν στον νου σου. Η πεποίθησή σου μπορεί να είναι ορθή ή λανθασμένη, αναλόγως την εγκυρότητα ή την ακυρότητα, την αλήθεια ή την πλάνη, αυτών των αισθητηριακών εντυπώσεων.

Εάν, στη διαδικασία της σχολικής σου εκπαίδευσης, διδάχτηκες πώς να σκέφτεσαι ορθά, πώς να ξεπερνάς τις προκαταλήψεις που αφορούν φυλή, θρησκεία, πολιτική και τα σχετικά, πώς να βλέπεις ότι μόνο τα γεγονότα εντυπώνονται στον νου σου, πώς να κρατάς μακριά όλες τις αισθητηριακές εντυπώσεις που δεν πηγάζουν από την αλήθεια, τότε είσαι πολύ τυχερός, επειδή θα είσαι σε θέση να πάρεις από το περιβάλλον σου ό,τι θα μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις προς μεγάλο σου όφελος ώστε να αναπτύξεις την προσωπικότητά σου και να γίνεις ακριβώς εκείνο που θέλεις να είσαι.

Η σωματική κληρονομικότητα είναι κάτι που δεν μπορεί να μεταβληθεί σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό, αλλά η κοινωνική κληρονομικότητα μπορεί να αλλάξει και οι νέες ιδέες να αντικαταστήσουν τις παλιές, η αλήθεια να αντικαταστήσει την πλάνη.

Ένα ασθενικό σώμα μπορεί να φιλοξενήσει έναν μεγάλο νου, εάν καθοδηγήσεις αυτόν τον νου μέσω της κοινωνικής κληρονομικότητας. Από την άλλη μεριά, ένα γερό σώμα μπορεί να φιλοξενεί έναν αδύναμο και αδρανή νου, εξαιτίας  της ίδιας αιτίας.

Ο νους είναι το άθροισμα όλων των αισθητηριακών εντυπώσεων που έφτασαν στον εγκέφαλο. Συνεπώς, βλέπεις πόσο σημαντικό είναι αυτές οι  αισθητηριακές εντυπώσεις να πηγάζουν από την αλήθεια, πόσο σημαντικό είναι να  μείνουν ελεύθερες από προκατάληψη, μίσος και τα σχετικά.

Ο νους μοιάζει με εύφορο χωράφι. Θα αποδώσει σοδειά σύμφωνα με τη φύση  του σπόρου που σπέρνεται, μέσω των αισθητηριακών εντυπώσεων που θα τον αγγίξουν.

Ελέγχοντας τέσσερις πηγές, το ιδεώδες ενός έθνους ή ενός λαού μπορεί να τροποποιηθεί πλήρως, ή ακόμα και να υποκατασταθεί από ένα άλλο ιδεώδες. Αυτές οι τέσσερις πηγές είναι: 1. Οι διδαχές στο σπίτι, 2. Οι διδαχές της εκκλησίας, 3. Οι  διδαχές των δημόσιων σχολείων και 4. Οι εφημερίδες, τα περιοδικά και τα βιβλία.

Μέσω αυτών των τεσσάρων πηγών, κάθε ιδεώδες, κάθε σκέψη ή ιδέα μπορεί να εμφυτευτεί στο παιδί τόσο βαθιά που θα είναι δύσκολο, εάν όχι αδύνατο, να εξαλειφθεί ή να αλλάξει στη μετέπειτα ζωή του.

Περιληπτικά, πιστεύουμε ότι αξίζει τον κόπο να επαναλάβουμε με λίγα λόγια τα δυο κύρια σημεία που περιγράψαμε, δηλαδή: 

Πρώτον:

κάθε ιδεώδες ή συνήθεια για την οποία υπάρχει η πρόθεση να μεταβληθεί σε μόνιμο γνώρισμα ενός ανθρώπου, πρέπει να εμφυτευτεί στον νου του εξ απαλών ονύχων, μέσω της αρχής της κοινωνικής κληρονομικότητας. Μια ιδέα που εμφυτεύεται έτσι, αποτελεί μόνιμο τμήμα της προσωπικότητας και παραμένει εκεί σε όλη τη διάρκεια της ζωής αυτού του ανθρώπου, εκτός από πολύ σπάνιες περιπτώσεις  όπου ισχυρότερες επιρροές από εκείνες που εμφύτευσαν την ιδέα, τείνουν να την εξαλείψουν ή να την αναστρέψουν. Αυτή η αρχή αποκαλείται κοινωνική κληρονομικότητα, επειδή αποτελεί το μέσον εμφύτευσης όλων των κυρίαρχων γνωρισμάτων ενός ατόμου τα οποία αναπτύσσονται από όλες τις αισθητηριακές εντυπώσεις που αγγίζουν τον νου, προερχόμενες από το περιβάλλον μέσω των πέντε αισθήσεων, ξέχωρα και διαφορετικά από τα σωματικά γνωρίσματα τα οποία  κληρονομούνται από τους γονείς. 

Δεύτερον:

μια από τις σημαντικότερες θεμελιώδεις αρχές της ψυχολογίας, μέσω της οποίας λειτουργεί ο ανθρώπινος νους, είναι η τάση του νου να επιθυμεί αυτό που είναι κρυμμένο, απαγορευμένο, ή δύσκολο να αποκτηθεί. Τη στιγμή που  απομακρύνεις ένα αντικείμενο από ένα άτομο, τότε εμφυτεύεις στον νου αυτού του ατόμου την επιθυμία γι’ αυτό το αντικείμενο. Τη στιγμή που απαγορεύεις σε ένα  άτομο να κάνει κάτι, τότε αυτό το άτομο επιθυμεί σφόδρα να κάνει το απαγορευμένο πράγμα. Ο ανθρώπινος νους απεχθάνεται τον εξαναγκασμό. Συνεπώς, για να εμφυτεύσεις μια ιδέα στον νου ενός ατόμου έτσι, ώστε αυτή να μείνει εκεί μονίμως, η εν λόγω ιδέα θα πρέπει να παρουσιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε το άτομο να την καλοδεχτεί και να την αποδεχτεί αμέσως. Όλοι οι ικανοί πωλητές είναι εξοικειωμένοι με αυτή την αρχή και έχουν μάθει να παρουσιάζουν τις αρετές των προϊόντων, των αγαθών, ή των εμπορευμάτων τους έτσι, ώστε ο υποψήφιος πελάτης να μην αντιληφθεί ότι οι ιδέες που του έρχονται στον νου δεν προέρχονται από τον δικό του νου.

Αυτές τις δυο αρχές, αξίζει να τις εξετάσουν όλοι όσοι θα γίνουν ηγέτες σε  οποιοδήποτε μεγάλο εγχείρημα, επειδή η κάθε επιτυχημένη ηγεσία εξαρτάται από τη χρήση τους. Είτε πουλάς αγαθά, ασκείς την ιατρική, ή τη νομική, κάνεις κηρύγματα, γράφεις βιβλία, διδάσκεις στο σχολείο, ή διοικείς μια εμπορική εταιρεία, ή μια βιομηχανία, θα ανακαλύψεις ότι θα ωφεληθείς τα μάλα εάν μελετήσεις, κατανοήσεις και χρησιμοποιήσεις αυτές τις δυο αρχές μέσω των οποίων μπορεί να επηρεαστεί ο νους του ανθρώπου.

Είσαι το άθροισμα μόνο δύο παραγόντων: κληρονομικότητας και περιβάλλοντος.

Δεν μπορείς να επηρεάσεις τον τρόπο που γεννήθηκες, αλλά μπορείς  να δουλέψεις πάνω στα ισχυρά σου γνωρίσματα και να ξεπεράσεις τα ελαττώματα. Και ΜΠΟΡΕΙΣ να αλλάξεις το περιβάλλον σου, τις σκέψεις σου, τον σκοπό σου, τον στόχο της ζωής σου. Από ΣΕΝΑ εξαρτάται. Άραγε το ΘΕΛΕΙΣ; Τότε ΜΠΟΡΕΙΣ να το κάνεις.

 


Πηγή: Napoleon Hill’s Golden Rules, by The Napoleon Hill Foundation.
Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Μετάφραση: Θανάσης Βέμπος
Επιμέλεια: Παναγιώτης Παλασίδης

Αφήστε μια απάντηση

0
    0
    ΚΑΛΑΘΙ
    ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΙΟΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ